ENERGIE pro domácnosti, KRIZE DODÁVEK

ENERGIE pro domácnosti, KRIZE DODÁVEK

Svaz měst a obcí ČR nabízí informace pro občany, kteří byli zákazníky BOHEMIA ENERGY a jiných obchodníků s energiemi, kteří vyhlásili úpadek a konec dodávek energií. Svou pomoc také nabízí D-test.
Obě informace - viz níže:

Svaz měst a obcí ČR napsal:

Jelikož Bohemia Energy ukončuje svou činnost, přechází povinnost dodávat plyn či elektřinu dosavadním zákazníkům na tzv. dodavatele poslední instance, který tak musí činit za ceny určené Energetickým regulačním úřadem (ERÚ). Dodavatelem poslední instance je některá z velkých společností, která funguje jako jistá záchranná síť pro spotřebitele, jejichž dodavatel ukončil dodávky elektřiny popřípadě plynu. Zajišťuje dodávky energií pouze po nejnutnější dobu, maximálně šest měsíců, během kterých má zákazník možnost vybrat si nového dodavatele. Tento dodavatel poslední instance je určen dle Vaší geografické polohy – v rámci dodávek elektrické energie, jím pro oblast Prahy a blízkého okolí bude Pražská energetika, a.s., zhruba pro jižní polovinu republiky E.ON Energie, a.s. a ve zbytku ČEZ Prodej, a.s. Dodávky plynu převezmou pro oblast Jihočeského kraje E.ON Energie, a.s., v Praze a okolí Pražská plynárenská, a.s., a ve zbytku území Innogy Energie, s.r.o.

Bližší informace k tomu, která společnost je pro Vaši oblast dodavatelem poslední instance, naleznete na stránkách Energetického regulačního úřadu - viz odkaz zde.

Ministerstvo průmyslu a obchodu, společně s ERÚ, vyzývá zákazníky skupiny Bohemia Energy, aby již společnostem, které skupinu Bohemia Energy tvoří (BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., COMFORT ENERGY s.r.o., Energie ČS, a.s., Europe Easy Energy a.s. a X Energie, s.r.o.) nadále neplatili zálohové platby a zrušili si případné trvalé příkazy. Celá tisková zpráva MPO a ERÚ je k dispozici zde.

O situaci informujeme na webu Svazu měst a obcí ČR – viz odkaz zde.

Další informace lze nalézt na webu skupiny ČEZ - viz https://www.cez.cz/cs/dpi, na webu E.On Energie https://www.eon.cz/radce/zelena-energie/ceny-energie/dodavatel-posledni-instance/, Innogy Energie https://www.innogy.cz/ a PRE https://www.pre.cz/cs/domacnosti/.

Pro velké odběratele, kteří mají obavu, že nebudou moci využít institutu dodavatele poslední instance zřídila Hospodářská komora ČR kontaktní, podpůrnou a informační adresu podpora@komora.cz.

Situaci budeme v rámci Svazu měst a obcí ČR nadále bedlivě sledovat. V případě dalších dotazů, či nejasností jsme Vám k dispozici.

 

S úctou 

Mgr. Radka Vladyková

výkonná ředitelka Kanceláře Svazu měst a obcí České republiky 

Svaz měst a obcí České republiky
5. května 1640/65 (budova Kongresového centra Praha)
140 00 Praha 4


 

Organizace na ochranu spotřebitele dTest napsala:

Obracíme se na Vás jménem největší české spotřebitelské neziskové organizace dTest. Rádi bychom Vám nabídli (bezplatnou) pomoc pro zvlášť ohrožené obyvatele Vaší obce. Současná situace mimořádného nárůstu cen energií může způsobit obtíže celé řadě domácností, které do současné doby žádné obtíže spojené s dostupností energií neřešily. V rámci mezinárodního projektu STEP, který se zaměřuje na boj s energetickou chudobou, pomáháme všem, kteří energetickou chudobou mohou být ohroženi.  

Projektu STEP se účastní spotřebitelské organizace napříč Evropskou unií. Hlavním cílem STEPu není pouze šíření osvěty, ale i konkrétní pomoc ohroženým domácnostem. Chceme pomoci zmírnit energetickou chudobu podporou změny chování spotřebitelů a zaváděním nízkonákladových opatření zvyšujících energetickou účinnost prostřednictvím důvěryhodných a srozumitelných rad.

Tím nejjednodušším způsobem, jak by se Vaše obec do projektu mohla zapojit, je zprostředkovat informace o možnostech pomoci těm obyvatelům, kterých se energetická chudoba přímo týká, nebo jsou jí ohroženi. Obracíme se na Vás, protože věříme, že s takto ohroženými skupinami obyvatel pracujete, ať už přímo nebo prostřednictvím pověřených pracovníků. A tak přesně víte, komu a jakou formou informace předat.

Domácnost je považována za energeticky chudou, pokud jí po odečtení nákladů na bydlení zbyde méně než 1,5 násobku životního minima, a zároveň vynakládá více než 10 % disponibilního příjmu na energetické služby (vytápění, osvětlení atd.).

V dTestu  jsme zřídili telefonní linku 222 767 224, kde poskytujeme bezplatné poradenství ke snížení plateb za energie. Pomáháme spotřebitelům i v případech, kdy uzavřeli nevýhodné smlouvy o dodávkách energií.

Všechny důležité informace určené pro distribuci domácnostem ohrožené energetickou chudobou naleznete na stránce www.dtest.cz/step.

Děkujeme za Váš zájem a pomoc zvlášť ohroženým skupinám obyvatel.

Váš dTest

Datum vložení: 18. 10. 2021 13:36
Datum poslední aktualizace: 18. 10. 2021 14:00
Autor: Správce Webu