Navigace

Obsah

Rekonstrukce zastávky Šumice

Typ: ostatní
Rekonstrukce zastávky Šumice Ještě v letošním roce bude realizována akce REKONSTRUKCE ZASTÁVKY ŠUMICE, která se dotkne naší obce. Investorem akce je správce dopravní železniční cesty, Správa železnic s.o. Zhotovitelem stavby je společnost Hroší stavby Morava a.s., rozpočtové náklady stavby jsou téměř 36 mil. Kč.

Předmětem stavby je kompletní rekonstrukce zastávky. Bude provedena rekonstrukce železničního svršku, spodku a odvodnění koleje podél rekonstruovaného nástupiště ve stávající poloze. Nástupiště bude typu L, šířky 2,5 m délky 140 m. Součástí stavby je i zřízení bezbariérových přístupů na nástupiště, vybudování nového osvětlení dle potřeby, přístřešku pro cestující veřejnost a rekonstrukce mostního objektu v km 122,579.

Historická budova zastávky z roku 1947, kterou kdysi vybudovala obec Šumice a nyní je v majetku Správy železnic bude zbořena a na jejím místě je navržen přístřešek pro cestující a současně technologický objekt. Celý objekt má půdorysný rozměr 3,85 m x 13,1 m, výška + 4,5 m, má sedlovou střechu. Stěny ze zdiva tl. 300 mm z keramických bloků budou omítnuté. Součástí přístřešku pro cestující jsou 2 lavičky, odpadkový koš a dvě vitríny, vše v provedení antivandal.

Stavební povolení vydal Drážní úřad Olomouc v červenci 2020. Termín zahájení tříměsíční výluky je 3. září 2020, stavba bude dokončena do tří měsíců.

V důsledku provádění stavby dojde k uzavírce celého staveniště, lávka přes Olšavu bude po dobu výstavby uzavřena. Provoz pro pěší bude sveden provizorním přechodem železnice na most přes Olšavu. Chodník kolem místní komunikace směrem k mateřské školce bude po dobu výstavby z technologických důvodů zhotovitelem rozebrán a po skončení stavby uveden do původního stavu. V místě chodníku bude vybudována zpevněná plocha pro těžký autojeřáb, který bude montovat most přes Ovčírku.

Na případnou otázku šumických občanů: „Proč obec nezabránila rekonstrukci zastávky a zboření staré, hezké budovy?“ odpovídám, že vlastník stavby a železniční dopravní cesty, Správa železnic s.o., má své plány na modernizaci dopravní cesty a žádná obec je nemůže zvrátit, pokud neuvede vážné důvody. Takovým akceptovaným důvodem bylo například zachování bezbariérovosti v přímém směru z ulice Kút přes stávající přechod železnice směrem na lávku přes Olšavu. Když jsem zjistil v prosinci 2018, ještě při přípravě projektu varianty přestěhování zastávky mezi stávající železniční přejezdy, že bezbariérová trasa v přímém směru Kút/KD zanikne, okamžitě jsem informoval zastupitele a usnesení ZO s nesouhlasem k navrženému řešení jsem zaslal na SŽDC Olomouc. Investor od přestěhování zastávky upustil a začal projektovat rekonstrukci zastávky ve stávajícím místě.

Věřím, že jednou bude celá železniční trať č. 341 zmodernizována a všechna nástupiště budou ve výšce + 55 cm nad koleji po kterých budou jezdit bezbariérové vlakové soupravy, které umožní bezbariérový nástup a výstup cestujících. To je cílem a důvodem podobných rekonstrukcí.

 

Text a foto: Josef Jančář   


Vytvořeno: 19. 8. 2020
Poslední aktualizace: 19. 8. 2020 11:19
Autor: Správce Webu