Navigace

Obsah

Napsali nám z NADACE 02

Typ: ostatní
Napsali nám z NADACE 02 Dobrý den,

ochota a chuť pomáhat není mládeži ve Zlínském kraji vlastní. Podle průzkumu, který pro Nadaci O2 zpracovala agentura Ipsos, si to myslí drtivá většina místních nad 30 let. Ti se domnívají, že mladí svůj volný čas tráví nejraději u počítače nebo návštěvou kaváren či barů. Podle zástupců mladší generace je ale pravda úplně jinde. Jejich aktivní pomoc komunitě potvrzují i veřejně prospěšné projekty, které Nadace O2 v kraji podpořila.

Nechceme jen sedět u počítače, pomáháme, říkají o sobě mladí ve Zlínském kraji

Zlín, 24. října – Ochota a chuť pomáhat není mládeži ve Zlínském kraji vlastní. Podle průzkumu, který pro Nadaci O2 zpracovala agentura Ipsos, si to myslí drtivá většina místních nad 30 let. Ti se domnívají, že mladí svůj volný čas tráví nejraději u počítače nebo návštěvou kaváren či barů. Podle zástupců mladší generace je ale pravda úplně jinde. Jejich aktivní pomoc komunitě potvrzují i veřejně prospěšné projekty, které Nadace O2 v kraji podpořila.

Také dnešní mladá generace se musí potýkat s neporozuměním a nedůvěrou. Celorepublikový průzkum ukázal, že si 43 % lidí nad 30 let myslí, že se mladí zajímají jen o své vlastní pohodlí, nezištně pro druhé nic neudělají, a sami by chtěli mít vše hned a nejlépe zadarmo. Dalších 52 % starších respondentů sice věří, že se mladí výjimečně do dobročinných projektů zapojují, jsou podle nich ale motivováni výhradně osobním prospěchem. Pouhých 5 % starších lidí se domnívá, že je mladá generace aktivní a do veřejně prospěšných činností se zapojuje dobrovolně a nezištně. Ani ve Zlínském kraji nemají o mládeži lepší mínění.

Celých 81 % respondentů nad 30 let ze Zlínského kraje se domnívá, že mladá generace by se ve volném čase věnovala nejraději počítači a sociálním sítím. Pouhých 17 % mladých však tuto domněnku potvrzuje. Naopak téměř všichni zástupci mladší generace uvádějí, že již v minulosti komunitě pomáhali, nebo o to mají zájem. Velkou překážkou pro ně podle zjištění Nadace O2 je fakt, že často sami nevědí, jak začít.

„Mladí lidé mají hlavy plné skvělých nápadů a všímají si, co je v jejich okolí potřeba změnit. My jim v rámci programu SmartUp pomáháme tyto změny uskutečnit – a to nejen finanční podporou, ale také pomocí neformálního vzdělávání,“ vysvětluje Anna Kačabová, ředitelka Nadace O2. Ta se již od svého vzniku, tedy celých 15 let, zaměřuje právě na podporu rozvoje dětí a mládeže a mladým lidem pomáhá uskutečňovat jejich originální projekty.

„Ve Zlínském kraji se najde celá řada skvělých projektů, kterými chtějí mladí rozvíjet svou komunitu. Příkladem jsou třeba dvanáctihodinové noční závody Holešov Night Race. Akce není jen o sportu, ale také o zážitcích. Účastníci museli projít řadou stanovišť, na kterých je čekaly různé disciplíny. Cílem bylo dostat závodníky z jejich komfortní zóny, čímž dostali prostor pro osobní růst a objevování vlastních hranic a potenciálu,“ popisuje Anna Kačabová.

Sportu se věnuje i jiný z podpořených projektů, v rámci kterého jeho realizátoři vybudovali poblíž Zašové bikepark. Ten poskytuje zázemí nejen zkušeným jezdcům, ale také každému, kdo si chce vyzkoušet sjezd na horském kole. „Nedávno se v bikeparku pořádaly první závody, které zpestřily každodenní život v obci. Vybudování bikeparku zároveň podporuje v mladých lidech lásku ke sportu a dává jim možnost smysluplně trávit svůj volný čas,“ říká Anna Kačabová. Nedávno se ve Zlínském kraji zrodil další zajímavý projekt, který seznamuje veřejnost s právním systémem v České republice. Jeho realizátoři se soustředí zejména na seniory, jejichž práva jsou dnes nejvíce zneužívána a snaží se tím předejít tomu, aby se stali terčem podvodného jednání.  

O programu SmartUp

Program SmartUp je určený každému ve věku od 15 do 29 let. Zelenou mají všechny zajímavé, originální a kreativní veřejně prospěšné projekty. Vybrané projekty Nadace O2 postupně podpoří částkou až do výše 190 000 Kč. Nic z toho ale nemůže být použito jako finanční odměna pro autora. Jestliže je projekt výdělečný, musí realizátoři získané finance znovu vložit do projektu, anebo je předat vybrané neziskové organizaci.

O průzkumu Mladí a aktivní

Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos v březnu roku 2017 mezi 630 respondenty v České republice. Respondenti byli dle věku rozřazeni do dvou skupin – do 29 let a od 30 let. Každá skupina následně odpovídala na jiný soubor uzavřených i otevřených otázek.

Kontakty:

Anna Kačabová | Nadace O2 ředitelka M +420 605 161 138 E anna.kacabova@o2.cz

Lucie Pecháčková | O2 Czech Republic a.s. tisková mluvčí M +420 720 761 621 | T +420 271 462 377 E lucie.pechackova@o2.cz

Pod tímto odkazem https://www.youtube.com/watch?v=4JSeixEjDKg&feature=youtu.be naleznete videoanketu reagující na průzkum. Mezi respondenty jsou i známí čeští youtubeři Johny Machette a Zachy.


Vytvořeno: 4. 12. 2017
Poslední aktualizace: 4. 12. 2017 23:08
Autor: